top of page

איטום חדרים רטובים

חדרים רטובים משלשה גורמים עיקריים, צנרת מים שנפגעה בקירות הבניין,

קירות הדירה החיצוניים אינם אטומים או חדירת מים מחלונות.


חדרים רטובים עקב לחות בחדר

לעיתים ישנם חלונות גדולים מאד, ובשטח זכוכית גדול נוצר עיבוי של אדים בחורף, אז ממש נראה נזילות מים על החלונות והפתרון היחידי הוא אוורור הדירה. כאשר מופיעות נקודות שחורות על פני הקיר מדובר באדי מים מתוך הדירה ולא בהכרח חדירת מים חיצונית, נוכל לראות את תופעה זו גם בתקרת מקלחות כאשר אין אוורור מספק ואדים נכלאים באיזור התקרה.

חדר רטוב מפגיעה בצנרת מים:

כאשר הרטיבות היא בקירות הדירה הפנימיים ורחוקה מקירות המעטפת החיצונית של הדירה נוכל להסיק שמדובר בצנרת מים, כמו כן כאשר הרטיבות מופיעה בזמן הקיץ בזמן שאין גשמים.

צנרת מים עוברת ברצפת הדירה, כאשר ישנה נזילה אנו נראה רטיבות שנספגת בקיר מכוון הרצפה כלפי מעלה או מתקרת הדירה(מצנרת השכן). אחד הדברים שכדאי להבין הוא מיקום המקלחת, הכיורים או השירותים בדירה או בדירה מעל. לפעמים המקור לרטיבות בחדר הוא חוסר איטום של מקלחת או ריצוף.

בכל מקרה אילו תקלות שכדאי לטפל בהם במהרה כי כאשר מים חודרים לרצפה, הדירה מתחת הולכת לסבול ויכלה להיות הסתבכות עם הדייר… גם עם הנזילה תתוקן יכל להיות נזק בתקרה שיקח זמן לטפל בו, כאשר מים מגיעים לברזלים בייציקות התקרה הם מחלידים ועלולים לנפח את הטיח. בכל מקרה לוקח לרטיבות כ חדשיים לצאת מהקירות ותהליך הייבוש מלווה בעובש ותחב, על כן כדאי להזדרז עם הטיפול. בשונה מחדירת מים מקירות חיצוניים, האחריות במקרה זה היא על הבעלים של הדירה ממנה הנזילה.

רטיבות בחדרים מתוך חלונות:

כאשר מדובר ברטיבות מחלון האבחנה הראשונה היא אם הרטיבות היא מתחת לחלון או בצדדים או מעל. כאשר הרטיבות היא מתחת לחלון ברוב מוחלט של המקרים הפתרון הוא פשוט כי חדירת המים היא ממסילת החלון ואין צורך באיטום חיצוני. כאשר מסילת החלון לא מנקזת מים כשורה החוצה או אינה אטומה, המים או נשפכים אל תוך הדירה או מחלחלים מתחת למסילה ונספגים בקיר.

כאשר הרטיבות היא מעל החלון או מצדדיו חדירת המים יכלה להגיע ממסגרת החלון בחיבור לקיר החיצוני או מעל החלון, במקרה זה לפעמים אין גישה לעבודה ויש צורך בסנפלינג או פיגום/מנוף כדי לבצע איטום.

עוד מקרה שאני נתקל בו לא מעט, כאשר הגומיות בין זכוכית החלון למבנה מסגרת החלון אינה אוטמת ומים חודרים לתוך המסגרת ומוצאים את דרכם לקירות החדר.

חדרים רטובים עקב חדירת מים מקירות חיצוניים:


רטיבות הנוצרת מחדירת מים מקיר חיצוני

האינדיקציות הראשונות לחדירת מים מקיר חיצוני הן כאשר הרטיבות היא קרובה לקירות המעטפת של הדירה, וכאשר הרטיבות מופיעה בחורף.

חדירות מים נפוצות מקירות חיצוניים נובעות מסדקים וטיח חוץ מתפרק.

סדקים נוצרים בקירות חוץ עקב רעידות באדמה המנערות את הבניין דרך היציקות, על כן פעמים רבות הם יופיעו סביב יציקות הרצפה או עמודי הבניין. לאיטום סדקים ישנן שתי אפשרויות, או שנפתח את הסדק מצדדיו ונעשה תיקון בטון עם רשת מתכת מוטבעת בתוכו, או שנעשה שימוש בדבק חיצוני גמיש המיועד לכך. כדי לאטום עם דבקים יש לנקות את הסדק מאבק והתפרקויות ולצבוע אותו בפריימר, לאחר ייבוש הפריימר נתן למלא את הסדק בדבק. הדבק גמיש ואינו נסדק מתנודות, לאחר הייבוש כדאי לכסות את תיקוני הדבקים בשכבה נוספת של צבע או חומר איטום כלשהו כדי להגן על הדבקים מהתבלות בשמש.

טיח מתפרק כאשר מים חודרים לייציקות הבניין לאורך שנים דרך סדקים, גג שאינו אטום או פשוט ספיגה במעטפת הבניין, מים מגיעים לברזלים בייציקות הברזלים מחלידים מתנפחים ודוחפים את הטיח כלפי חוץ.

תיקון ההתפרקויות מתחיל בסיתות יסודי, שטיפת הקיר מחול ואבק, צביעת המתכות במונע חלודה ולבסוף מריחת בטון(מלט+חול+דבק).

לאחר איטום חדירת המים:

יש לתת חדרים רטובים זמן ייבוש של כחדשיים, אם לא מופיעים סימני התייבשות לאחר חודש או שישנה נזילה חיה שאינה פוסקת, כדאי לבדוק אם לא נעשה איטום כראוי או שישנה עדיין נזילה מצנרת.

את התיקון הסופי של הקירות נתן לעשות לאחר הייבוש הסופי, עד אז אפשר לגרד את מה שמתפרק ולנגב עם אקונומיקה את הקירות כדי למנוע התפתחות של תחב ועובש.

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי טאגים
No tags yet.
bottom of page