top of page

איטום בית פרטי

איטום קיר חיצוני בבית קרקע אמור להיעשות כאשר נבנים יסודות הבניין בראשית בנייתו, כיום זה בדרך כלל נעשה עם יריעות ביטומניות. צביעה של זפת חמה או קרה.

בניינים ישנים רבים אינם עברו את איטום הקירות מתחת לפני הקרקע ואז הקירות החיצוניים סופגים מים מתוך האדמה ואל תוך הקירות הפנמיים, במקרה זה נראה סימני רטיבות בתוך הבית בחלק התחתון של הקירות.

הקירות ירטבו בחורף ויתייבשו בקיץ אלא אם כן ישנן צנרות מים, ביוב או מזגנים שממשיכים לטפטף גם בקיץ. צנרות ביוב ומים לעיתים עוברים מתחת לפני הקירות התת קרקעיים ואז גם איטום הקירות לא יעזור.

בתי קרקע ישנים שקירותיהם אינם אטומים סובלים מלחות ותחב באוויר וחשוב לדעת שמדובר באוויר שמאד לא בריא לנשום - זו בעייה תברואתית שהבעלים של הדירה מחוייב לטפל בה על פי חוק.

איטום דירת גן מתחיל בחפירת האדמה סביב הקירות החיצוניים וחשיפתם, פעמים רבות נמצא מיכלי גז צמודים לקירות שיש להזיז או צנרות מים ישנות. צנרות מים מברזל עלולות לה יות חלודות ובסכנת התפוצצות וחשוב לקחת בחשבון שחלק מן העבודה תהיה להחליף את צנרות המים לפלסטיק.

קירות בית קרקע לעיתים מגיעים לעד מטר מתחת לפני האדמה(כאשר אין מרתף), רוב קירות דירות הגן הם עד חצי מטר בתוך האדמה וזה העומק המינימלי המומלץ לחפור כדי לבצע איטום. המרחק מהקיר גם הוא צריך להיות כחצי מטר, בתהליך החפירה כדאי להספיג את האדמה במים כדי להקל על העבודה.

סיתות טיח מתפרק בקירות החוץ:

לאחר חפירת התעלה סביב בית הקרקע יש לסתת היטב את הקירות החיצוניים מכל התפרקויות של טיח בקירות שחשפנו מתחת לפני האדמה ומעל - לאחר הסיתות נשטוף את הקירות מאבק וחול כהכנה למריחת טיח. את שטח האדמה בתחתית הקירות יש לחפור בשיפוע מרחיק מכיוון קירות הבית החוצה, אפשר להשתמש בהתפרקויות מהקיר או אבנים באדמה כדי לייצר את תשתית השיפוע.

שלבי איטום קירות קרקע:

לאחר חפירה/סיתות/שטיפה יש לשים לב מקומות בהם ישנם ברזלים חלודים שנחשפו אותם כדאי לצבוע במונע חלודה.

על הקירות כדאי לתת השפרצה של בטון דליל - חול, מלט, דבק והרבה מים. תערובת זו נספגת בקיר ויום למחרת נדבקת חזק ומאפשרת לטיח להיקשר חזק לקירות.

לאחר ייבוש(למחרת) נטייח את הקירות בבטון, את האדמה בתחתית הקיר נתן למרוח בשכבת בטון(רולקה בשיפוע), כך גם אם מים יספגו עמוק באדמה שכבת הבטון תרחיק את הספיגה מתחתית קירות החוץ.

לבסוף כדאי לצבוע את כל הקירות התת קרקעיים סביב הבית בחומר איטום כנגד מים עומדים - כדי למנוע ספיגה של מים לבטון ולטיח.

זה יכל להיעשות ביריעות ביטומניות או חומרי איטום כגון זפת, גומי גג או סיקה טופ 107.

שמי אופיר ואני מבצע עבודות איטום במשך כ 20 שנה, אני נותן מענה לאיטום קירות חיצוניים בסנפלינג, עם מנוף או פיגומים על פי הצורך, אתם מוזמנים ליצור קשר.

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי טאגים
No tags yet.
bottom of page