top of page

חומרי איטום לקירות חיצוניים

כל מקצוען בתחום האיטום ימליץ את המלצתו לגבי חומרי האיטום שהוא מכיר. כאיש סנפלינג שנתן אחריות על איטום קירות חיצוניים בעבודות רבות, הגעתי לקוקטיל שלי.

חומרי איטום לקירות חיצוניים

לחברות שונות היום ישנם מוצרי איטום נהדרים, אני עובד בעיקר עם מוצרים של חברת סיקה, לחומרים הדבקות מאד חזקה ואפשר בבטחון לתת איתם אחריות שלא יתבלו, כל זאת בתנאים שחשוב לדעת:

1 - חומרי איטום לא נדבקים לאבק

חשוב תמיד לגרד טוב את שטח הקיר בתחילת העבודה, אם ישנם התפרקויות של טייח, או כל סוג של התפוררויות.

2 - חומרי איטום הנקשרים לשטח רטוב

לעיטים הכנת השטח חייבת לעבור שטיפה, כל סוג של טיח או בטון נקשרים לשטח לח שנשטף כמו כן פוליגג מסוגים שונים, פריימרים וחומרי איטום מסויימים מגיעים על בסיס מים ונקשרים ללחות. כאשר מדובר בשטח עבודה רחב מכונת לחץ מים יכלה לעזור מאד.

3 - חומרי איטום שזקוקים ליובש

כאשר נעשה איטום במקלחת עם סיליקון/סופר 7 וכדומה, שטח ההדבקה חייב להיות יבש לחלוטין, זה נכון לגבי כל הדבקים הכי חזקים שישנם המיועדים לאיטום קירות חוץ, הם זקוקים לשטח יבש כדי להיקשר. כמו כן ישנם פריימרים לקירות חיצוניים שאינם נקשרים לשטח רטוב כמו פריימר X.

כל חומר איטום שתבחרו לעבוד איתו חשוב לברר אם הוא זקוק לרטיבות או יובש כדי להקשר.

4 - שימוש בפריימר(חומר מקשר)

שלב עבודה חשוב דרכו אנחנו מאפשרים לדבקים להתחבר לקירות חיצוניים הוא שימוש בפריימר שמותאם לדבק בו אנו משתמשים, או לצבע החיצוני. כאשר עושים איטום בין חלקי אלומיניום(חלון למשל) אין צורך בפריימר, רק בהיקשרות לאבן. הפריימר נספג בקיר ומייצר תשתית מוצקה שאינה מתפוררת או מאובקת אליה חומרי האיטום יכלים להידבק, עבודות איטום רבות אינן מחזיקות לאורך שנים כאשר בעלי מקצוע מדלגים על שלב מריחת הפריימר. לצביעת קירות ישנם פריימרים על בסיס מים או טרפנטין ושניהם אפקטיבים, לפני מריחת הפריימר כדאי לשטוף את הקירות מאבק.

תמצית השלבים לעבודת איטום עם דבקים חיצוניים:

​גירוד/פירוק/נקיון/שטיפה מאבק - ייבוש מוחלט - פריימר-חומר מקשר - מריחת דבק

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי טאגים
No tags yet.
bottom of page