top of page

איך מנקים עובש מקירות


איך מנקים עובש מקירות

התשובה הקצרצרה היא פשוט לערבב מים עם אקונומיקה ולנגב את הקיר. התשובה המקיפה עוברת דרך איתור הסיבה להיווצרות העובש, טיפול בגורם וזירוז תהליך ייבוש המים בקירות - כל עוד מים ממשיכים לצאת מתוך הקיר העובש ימשיך להתפתח.

איך נוצר העובש?

עובש בקירות הבית נוצר בדרך כלל בעקבות חדירת מים לקירות.

כדי שהעובש לא יחזור שוב ושוב חשוב להבין את מקור החדירה ולתקן - לאטום או לדאוג לאוורור. ישנם כמה מקורות עקריים לחדירת מים או הווצרות של אדים בתוך הבית.

1 - בעייה בצנרת מים :

צנרות מים וניקוז מים קיימים בכל רצפה ולעיתים בקירות, כאשר הרטיבות מופיעה בתחתית או בתקרת החדרים הפנימיים של בדירה ובאופן מיוחד בזמן קיץ מדובר בבעיית נזילה מצנרת מים ונזדקק לאינסטלטור.

2 - חדירת מים מקירות חיצוניים :

ישנם גורמים רבים לחדירת מים מהמעטפת החיצונית של הבניין בינהם - סדקים בקירות, טיח מתפרק, חלונות לא אטומים, חדירת מים מהגג ועוד. קראו עוד על איטום קירות חיצוניים.

3 - אדים במקלחת :

מקלחת אמורה להיות מאווררת, כאשר אין חלון או כאשר חלון המקלחת נמוך ונלקדים אדים בתקרה נוצר לאורך זמן תחב ועובש בקירות. במקרים אלו נתן להרכיב ונטה היונקת את האדים בזמן במקלחת החוצה, אם יש חלון במיקום טוב אז פשוט לפתוח אותו בזמן ולאחר המקלחת.

4 - עיבוי של אדים על חלונות:

כאשר ישנה דירה עם חלונות ענקיים, עקב הפרשי טמפרטורה בין פנים החדר לאוויר בחוץ נוצרים אדים בחלק הפנימי של החלונות שהופכים לנזילות מים שמתאדים בתוך הדירה ואז נראה נקודות עובש במקומות שונים בדר״כ בתקרה של החדר, במקרה כזה אין מה לעשות חוץ מאוורור תמידי.

לאחר שאטמנו את חדירת המים או אווררנו או תיקנו את הצנרת ואין חדירה נוספת של מים לקירות אפשר להתחיל לטפל בקירות הפנמיים. חשוב להבין שהטיפול הוא בהמשכים ובמשך עד כחדשיים לוקח למים לצאת מתוך הקירות החוצה, בזמן זה אפשר לעשות כמה דברים כדי לזרז את התהליך או לנטרל את העובש בקירות שממשיך להתפתח.

איך נתן לזרז את תהליף ייבוש הקירות?

יש ציוד המיועד לפיזור חום או שאיבת לחות שיכלים לזרז את תהליך הייבוש לימים ספורים(תלוי בכמות המים בקירות), בעקרון אוורור וחימום החדר יעזור.

אם יש התפרקויות של צבע, שפכטל או טיח בעקבות חדירת המים חשוב לגרד אותם ולפנות מהחדר - אלו מכילים רטיבות ותחב, כמו כן הוצאת השכבה החיצונית של הקיר(במקרה שהיא מתפוררת) מקלה על תהליך הייבוש.

כאשר ישנה הצפה של מים בתקרה נתן לקדוח כמה קדיחות בתקרה ולאפשר למים לצאת מהר יותר.

איך מנקים עובש מקירות?

בזמן תהליך הייבוש נתן להבריש או לנגב את הקירות עם מים ואקונומיקה, תהליך זה מנטרל כל פטרייה או תחב שהתפתח מהרטיבות בקירות. עד אשר המים לא מסיימים את ההתייבשות שלהם מהקירות אין טעם לצבוע כי ההתפוררות תמשיך, כן נתן לחזור על תהליך הגירוד על פי הצורך ושטיפה עם אקונומיקה כפעם בשבוע.

כאשר המים מסיימים את תהליך הייבוש אפשר לתת גירוד ושטיפה במים אחרונים של הקיר ולמרוח אותו בשפכטל וצבע.

פוסטים אחרונים
חיפוש לפי טאגים
No tags yet.
bottom of page